«Природа оточує нас загадками, і спроби їх розвязання належать до найбільших радощів життя» У.Рамзай

Контрольна робота з теми «Процеси життєдіяльності тварин»

І варіант
І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)
Позначте одну правильну відповідь.
1.   Мозочок найкраще розвинений у:
А   рептилій        В         птахів
Б   амфібій           Г         риб
2.   Внутрішнє запліднення характерне для:
А   кумки червоночеревої         В         моржа тихоокеанського
Б   окуня річкового        Г         квакші звичайної
3.   Брунькуванням розмножується:
А   амеба протей В         дощовий черв’як
Б   гідра прісноводна     Г         слимак голий
4.   Тварина, що має внутрішній скелет:
А   павук-сріблянка        В         краб
Б   клоп-черепашка        Г         саламандра
5.   З наведених тварин найбільшу здатність до регенерації має:
А   ящірка прудка           В         жаба озерна
Б   дощовий черв’як      Г         гідра прісноводна
6.   Для кровоносної системи ссавців характерні:
А   двокамерне серце, одне коло кровообігу
Б   трикамерне серце, два кола кровообігу
В   чотирикамерне серце, два кола кровообігу
Г    чотирикамерне серце, одне коло кровообігу

ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)
7.   Із запропонованих відповідей виберіть дві або більше правильних.
Тварини, які мають незамкнену кровоносну систему, — це:
А   дощовий черв’як
Б   мурашка лісова
В   краб
Г    ластівка міська
Д   ящірка прудка
Е   ставковик малий
Є   каракурт

8.   Установіть відповідність між групами тварин та притаманними їм органами виділення:
Група тварин
Тип нервової системи
1    Ракоподібні
2    Павукоподібні
3    Риби
4    Рептилії
А   тазові нирки
Б   мальпігієві судини
В   зелені залози
Г    метанефридії
Д   тулубові нирки


9.   Установіть відповідність між зображеними тваринами та притаманними їм органами дихання.
А
Б



В
Г




      1    легені та шкіра
2    трахеї
3    легеневі мішки
4    зябра
5    легені

ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)
10.    Вважають, що, окрім звичайних органів чуття, риби мають ще «шосте чуття». Що це за «чуття»? Яке його значення?
11.    Нервова система у двостулкових молюсків, наприклад у жабурниці, має більш примітивну будову порівняно із черевоногими й головоногими. Із чим це пов’язано?
IV рівень (3 бали)
12.    Складіть схеми та порівняйте розвиток комах з неповним і повним перетворенням. Які переваги має розвиток із повним перетворенням? Підтвердьте відповідь прикладами.

ІІ варіант
І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)
Позначте одну правильну відповідь.
1.     Органи видільної системи амфібій:
А     нирки
Б     легені
В     кишечник
Г     мальпігієві судини
2.     Ехолокація характерна для:
А     аурелії
Б     вечірниці рудої
В     саламандри
Г     пінгвіна
3.     Зовнішнє запліднення має:
А     дельфін
Б     черепаха болотна
В     оселедець атлантичний
Г     перепілка
4.     Тварина, яка має зовнішній скелет, — це:
А     черепаха
Б     муха
В     тритон
Г     кит
5.     З наведених тварин найменшу здатність до регенерації має:
А     ящірка прудка
Б     дощовий черв’як
В     жаба озерна
Г     гідра прісноводна
6.     Особливістю дихальної системи птахів, пов’язану з польотом, є наявність:
А     трахей
Б     легень
В     повітряних мішків
Г     бронхів

ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)
7.     Із запропонованих відповідей виберіть дві або більше правильних.
Тварини, які мають непрямий розвиток:
А     павук-хрестовик
Б     акула
В     жаба озерна
Г     окунь річковий
Д     гідра
Е     жук-олень
Є     черепаха болотна

8.     Установіть відповідність між групами тварин та притаманним їм типом нервової системи:
Група тварин
Тип нервової системи
1     Членистоногі
А    Дифузна
2     Амфібії
Б     Стовбурова
3     Кишковопорожнинні
В     Вузлова
4     Плоскі черви
Г     Розкидано-вузлова

Д     Трубчаста

9.     Установіть відповідність між зображеними тваринами та притаманною їм будовою серця.
А
Б


В
Г




        1      серце двокамерне
        2      серце трикамерне
3      серце трикамерне з неповною перегородкою у шлуночку
4      серце чотирикамерне
5      серце трубчасте, багатокамерне

ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)
10.   Сонечко, колорадський жук і деякі інші комахи мають яскраве забарвлення хітинового покриву й дуже помітні на тлі навколишнього середовища, проте птахи не вживають їх у їжу. Чим це можна пояснити?
11.   Чому променева симетрія характерна для більшості тварин, які ведуть малорухомий і прикріплений спосіб життя?

IV рівень (3 бали)
12.   Порівняйте механізми дихання жаби, ящірки і птаха. Із чим пов’язані відмінності?

4 коментарі: