Мета: узагальнити,
систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з теми
«Вегетативні органи рослин»; розвивати навички узагальнення та систематизації
знань, вміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; створювати
атмосферу співробітництва та співдружності, виховувати етично – ціннісне
ставлення до природи.
Очікувані результати: учні називають основні процеси
життєдіяльності рослин, тканини рослин, вегетативні органи рослин та їх основні
функції; наводять приклади рослин з
видозмінами кореня та погона; описують досліди,
що підтверджують дихання, фотосинтез, випаровування води, поглинання коренем
води; характеризують будову кореня, стебла, листка у зв’язку з їх
функціями; пояснюють значення
живлення, фотосинтезу, дихання, випаровування води у житті рослини;
Тип
уроку: урок узагальнення знань
І.Організаційний
момент
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
ІІ.
Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
Повідомлення теми уроку.
Формулювання разом з учнями мети і завдань уроку.
Мета
уроку: узагальнити набуті знання з теми
«Вегетативні органи рослини»
Завдання
уроку:
·
узагальнити знання з теми;
·
систематизувати знання з теми;
·
проконтролювати знання з теми;
·
коригувати знання з теми.
ІІІ.
Узагальнення та систематизація знань
1.Вправа «Термінологічне лото»
На
дошці прикріплені аркуші з номерами, на зворотному боці яких записані терміни.
Учні виходять до дошки вибирають аркуш і дають визначення терміну.
Наприклад:
пагін,
корінь, листок, брунька, стрижнева коренева система, мичкувата коренева
система, транспірація, дихання, фотосинтез тощо.
2.Тестові
завдання на встановлення однієї або декількох вірних відповідей:
1. Стрижневу кореневу систему мають:
а)подорожник б)кукурудза
в)кульбаба г)редька
2. До основної тканини листка відноситься:
а) губчасті
клітини б)судинно – волокнистий пучок
в)стовпчасті
тканини г)шкірка
3. Розрізняють жилкування листка:
а)
паралельне б)дугове
в)сітчасте г)спіральне
4. Розрізняють типи листкорозміщення:
а)
почергове б)лінійне
в) супротивне г)
кільчасте
5. Річні кільця у стеблі берези
можна побачити у:
а)корі б)лубі
в)серцевині г)деревині
6. Корінь, який утворюється із зародкового корінця називається:
а) додатковий б)бічний
в)головний г)осьовий
3.
Вправа «Осінній листопад» (робота в
парах)
Кожна пара учнів отримує набір змішаних простих і складних листків. Учням
необхідно розподілити їх на 2 групи
(прості і складні).
4.Вправа
«Юні фізіологи»
·
Схематично зобразити рух глюкози від стовпчастої
клітини листка до клітин кореня.
·
Схематично
зобразити рух води і мінеральних речовин від кореневого волоска до клітин листка.
5.Вправа
«Знайди пару» (робота в парах)
На кожну парту видаються дві групи карток . На
картках першої групи надруковані
назви рослин, а на картках другої –
назви видозмін кореня або пагона (наприклад: 1 група - редька, часник,
омела, кукурудза, осот; 2 група -
кореневище, цибулина, коренеплід, корені
– присоски, опорні корені), які необхідно з’єднати попарно.
6.«Практикум»
- Як довести, що рослини дихають?
- Як довести, що рослини фотосинтезують?
- Як довести, що рослини випаровують воду?
- Як довести, що корені поглинають воду?
- Як довести, що по судинам транспортується вода?
7.«Цікаві
питання»
- Коли процеси
дихання переважають над процесами фотосинтезу?
- Фотосинтез
відбувається швидше, коли продихи відкриті широко чи лише трішки?
- Чому рослини
випаровують велику кількість води?
- Що станеться з
рослиною, якщо із стовбура дерева зняти кору у вигляді кільця? Відповідь
поясніть
- Що станеться з
рослиною, якщо вона несвоєчасно скине листки? Відповідь поясніть.
ІV. Підбиття
підсумків уроку
Заповнення
картки (вчитель роздає заздалегідь):
Пізнаю нове. Пізнаю себе.
Вид діяльності
(вид роботи,
який виконувався на уроці)
|
Що виявилося
вдалим?
|
Що не вдалося?
|
Як
досягти кращого результату?
|
|
|
|
|
Зі свого боку вчитель доповнює картку оцінкою –
характеристикою діяльності учня, фіксуючи моменти зростання, і порадою на
подальше. Аналіз карток дозволяє «зазирнути» у внутрішні мотиви пізнавальної
діяльності учнів. А для виховання цінним є вироблення навичок самоаналізу,
самоконтролю, що відчутно дисциплінуватиме їх.
V.
Домашнє завдання
1.Завдання для всього класу.
Повторити матеріал підручника
2.Індивідуальні та творчі
завдання
Підготувати повідомлення «Цікаві факти з
розмноження рослин», «Значення вегетативного розмноження у рослинництві».
Немає коментарів:
Дописати коментар