Мета уроку: узагальнити,
систематизувати, набуті учнями знання з розділу
«Царство Тварини»; розвивати навички узагальнення та систематизації
знань, вміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; створювати
атмосферу співробітництва та співдружності, виховувати етично – ціннісне
ставлення до природи.
Очікувані результати: учні характеризують значення тварин у житті людини та в
екосистемах; учні називають
характерні ознаки вивчених класів та
типів тварин; учні розпізнають звуки
тварин місцевої фауни; учні роблять
висновки про потребу в аналізі
господарської діяльності людини з огляду на збереження стану природи
Тип уроку:
урок узагальнення знань (урок - гра)
І.Організаційний етап
Привітання учнів,
перевірка їх готовності до уроку.
ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
Повідомлення теми уроку.
Формулювання разом з
учнями мети і завдань уроку.
Мета уроку: узагальнити набуті
знання з розділу «Царство Тварини»
Завдання уроку:
·
узагальнити знання учнів про тваринний світ;
·
систематизувати знання ;
I ІІ.
Організаційна робота. Правила гри
1.Правила гри.
Гра між командами відбувається
на протязі уроку і складається
із 5 конкурсів. Перед початком
кожного конкурсу вчитель оголошує максимальну кількість балів , яку може
отримати команда за виконане завдання (бажано перед початком уроку записати на
дошці перелік конкурсів та позначити бали)
ІV. Узагальнення і закріплення знань
Представлення команд, виступ капітанів (капітани оголошують назви
команд та їх склад, а також пояснюють доцільність вибору назви)
V.
Узагальнення і систематизація знань
1. Конкурс «Розминка»
Кожна команда вибирає конверт із «швидкими»
запитаннями. Вчитель зачитує питання, а учні відповідають на
роздумуючи. За кожну вірну відповідь – 1 бал.
Конверт №1
1.Яка
безнога ящірка зустрічається в наших лісах? (веретільниця ламка)
2.Яка
всім відома риба змінює своє забарвлення під кольори дна? (камбала)
3.Мешканці
Ірландії стверджують, що в домі не буде любові та радості, якщо в ньому не буде
дітей, кішки і … (собаки)
4.Якого
кольору кров у рака? (безбарвна)
5. Які
птахи мають ботанічні назви? (коноплянка,
вівсянка)
Конверт №2
1.Про
кого австралійці кажуть: «Колиска із центральним опаленням і вмонтованим
молочним баром»? (кенгуру)
2.Кільчастий
червяк, що живиться кровю хребетних (п’явка)
3.Де
відкладає ікру річковий вугор? (у
Саргасовому морі)
4.Яке
місто літає? (орел)
5.Паразитичний
круглий червяк, який найчастіше зустрічається у дітей? (гострик)
2. Конкурс «Назви головне»
Кожна вірна відповідь - 1 бал
Вчитель представникам
команд пропонує відірвати пелюстки від квітки, на яких зі зворотного боку
записані назви типів та класів Царства Тварини (наприклад: клас Земноводні,
клас Плазуни, клас Ракоподібні, Тип Членистоногі, Тип Кільчасті Черви тощо).
Учень повинен назвати 3 головні ознаки
тварин, які належать до цього класу чи типу, не називаючи представників, щоб
його команда пізнала про який тип чи клас йдеться мова. Час на виконання 1 хв.
Наприклад: тіло сегментоване
покрите зовнішнім скелетом, мають 3 пари
членистих кінцівок, органи дихання трахеї
(клас Комахи)
3.Конкурс «Капітанів»
Команди пропонують
капітанам суперників творче завдання, яке підготували вдома. На обдумування
відводиться 1 хвилина. Якщо капітан не може
відповісти сам, то викликає допомогу команди, але кількість балів за
завдання отримує меншу.
Вірна
відповідь капітана – 5 балів, за допомогою команди – 2 бала.
4. Конкурс «Звуки природи»
Вчитель вмикає послідовно
запис голосів тварин (птахів, комах, ссавців), які учні повинні впізнати і
назвати (команди записують відповіді на аркуші, а потім обмінюються для
взаємоперевірки )
Кожна вірна відповідь – 1 бал
5. Конкурс «Хто більше»
Команди пригадують, яке
значення мають тварини в природі та житті людини та по черзі називають.
Перемагає та команда, яка останньої назвала твердження.
Команда – переможець отримує 2 бала.
VІ.Підбиття
підсумків уроку
Підводиться підсумок роботи команд, визначається
особиста першість; проводиться самооцінка учнів.
Заключне слово вчителя:
Ось ми і закінчили
вивчати тваринний світ і бачимо, що життя людини тісно пов’язане з ним. Ми не
можемо себе уявити без них. Але діяльність людини призводить до зникнення
багатьох видів живих істот. А чи маємо ми на це право? Тварини і рослини не створені людиною і не є
їх власністю. Чому ми розпоряджаємось ними?Вимирання любого виду – невідновна
втрата для всієї планети. Що буде далі – залежить від вас…
Вправа «Збережи вогник»
Учні утворюють коло. Вчитель тримає у руках запалену свічку
й говорить: «У мене в руках вогник людяності, доброти, любові до
всього живого, до рідної
землі. Я залишаю назавжди в собі іскру від цього вогника. Я передаю цей вогник
тобі, (називає ім'я учня) і бажаю чистих думок
і добрих справ на захист природи. Будь обережним, не
згаси його». З цими словами вчитель передає свічку
учневі, що стоїть поряд. Той повторює сказані слова й побажання і передає
свічку іншому. Важливо випадково не загасити свічку! Але ще
важливіше — не завчити наперед слова, які мають говорити учні. Вони повинні
робити це самостійно, особисто, додаючи щось власне, від щирого серця,
нехай навіть не у всіх це виходить однаково гарно.
Коли свічка повернеться до вчителя, він промовляє: «Давайте подякуємо
один одному за тепло й добро, за прагнення цінувати і берегти життя рідної
природи. Нехай нам стане сил дотримати слова!»
Немає коментарів:
Дописати коментар