Тема уроку: Екскурсія
«Різноманітність рослин свого краю»
Мета уроку: розширити та поглибити знання учнів про
рослинний світ, ознайомити учнів з видовим складом рослин, що ростуть у
найближчому оточенні; удосконалювати уміння учнів проводити спостереження в
природі, працювати в групах, навчати учнів застосовувати здобуті знання у
життєвих ситуаціях; розвивати творче і логічне мислення, інтерес до вивчення
біології; виховувати любов та бережливе ставлення учнів до природи, розвивати в
них екологічну свідомість для формування екологічного мислення.
Очікувані результати:учні
розпізнають і називають
рідкісні рослини свого регіону; наводять
приклади пристосувань рослин до середовища існування; роблять висновки про необхідність охорони рослин та рослинних
угруповань
Обладнання:_________________________________________________________________
І.Організаційний етап
І. Підготовка до екскурсії.
1. Підготовка вчителя до екскурсії.
Заздалегідь визначити:
- Місце проведення
екскурсії;
- Маршрут та об’єкти
спостережень.
2. Ознайомлення учнів із
завданнями екскурсії.
ІІ. Загальний інструктаж,
усвідомлення учнями алгоритму дій.
1. Ознайомлення учнів з темою, метою та завданнями екскурсії,
прогнозування того, що вони зможуть вивчити та спостерігати.
2. Інструктаж з техніки безпеки а також бесіда за такими питаннями:
Ø
Чому не можна шуміти в лісі?
Ø
Чому не можна трясти дерева,
ламати гілки?
Ø
Чому не можна користуватись
сірниками?
Ø
Чому необхідно пильно дивитись під
ноги?
Ø
Чому не потрібно рвати квіти,
мохи, гриби?
Ø
Чому людина приходить до лісу?
3.Поділ класу на групи й отримання відповідного завдання, яке
виконується безпосередньо під час спостереження .
4. Бесіда або розповідь (коли прибули на об’єкт спостереження) про
найважливіші ознаки об’єкта, на які слід звернути особливу увагу.
IІІ. Самостійне
виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя.
Робота в групах.
Інструктивна
картка (видається кожній групі)
1. До якої групи належить
ліс, в якому ви перебуваєте?
2.Скільки ярусів можна
виділити у лісі?
3.Складіть схему, що
демонструє ярусність і видовий склад лісу.
4.Які біоіндикатори чистоти
лісу ви спостерігали?
«Лісова вікторина»
1.Якими рослинами у лісі
можна «помити» руки? ( При розтиранні коріння мильнянки лікарської з водою утворюється
мильна піна. Також замість мила використовують коріння папороті орляка)
2.Що в лісі може замінити
присипку? (спори плауна)
3.Що у лісі може замінити
зубний порошок? (розтертий калган)
4. Чим у лісі можна почистити
взуття? (мохами, наприклад політрихом
звичайним)
ІV. Звіт
про виконання роботи. Узагальнення й
систематизація результатів роботи.
Заслуховуються звіти кожної
групи, після чого учасники інших груп можуть ставити запитання, якщо їм щось
незрозуміло чи вони з чимось не погоджуються у заслуханому звіті.
V. Підбиття
підсумків екскурсії
Учитель аналізує звіт кожної групи, визначає
позитивні сторони та недоліки.
Заключне
слово вчителя:
Пам’ятаймо! Ми прийшли на цю
землю, щоб жити, працювати, розвиватися, творити. Але ніколи не забуваймо про
те, що кожен із нас і всі ми разом узяті — невід’ємна частинка матінки -
природи. Без неї ми ніщо, бо обійтися ніхто з нас не може ані без води, ані без
повітря, ані без Сонця, ані без її щедрих дарів, якими вона нас годує. І не
можемо ми протистояти її силі, особливо коли вирують природні стихії. Можливо
саме тоді людина і відчуває свою слабкість і нестримну силу природи. Та світ
навколо нас такий чарівний, таких квітучий і радісний, що людині тільки б
захоплюватись ним та берегти цю чудову і неповторну красу, та життя нас
заставляє замислитись, бо не все так добре, якби хотілося. Людська діяльність
багато знищує природних ресурсів, нищить бездумно свою Землю і може настати
незабаром такий час, коли природа стане проти людей, щоб людство задумалось, що
наша Земля жива, що вона вимагає до себе кращого ставлення і накаже людей. То
щоб цього не сталося, треба вже сьогодні задуматись над своєю діяльність і
навчитися жити на планеті в гармонії з природою, не тільки споглядати її красу
і користуватись її благами, але й дбати про її цілісність і непорушність.
Відчувати її потреби, прислухатись про що співає Земля.
Немає коментарів:
Дописати коментар