«Природа оточує нас загадками, і спроби їх розвязання належать до найбільших радощів життя» У.Рамзай

Календарне планування 6 клас

(70 години -  2 години на тиждень, із них 6 годин — резервних)
№ уроку

      Тема уроку
Кількість годин
 


Вступ  (4 години)



1.
Біологія наука про життя. Основні властивості живого
     1


2.
Різноманітність життя. Поняття про Віруси.
     1


3.
Науки, що вивчають життя
     1


4.
Методи біологічних досліджень організмів
     1



Тема 1. Клітина (10 годин)



  5.
Клітина – одиниця живого. Історія вивчення клітини.
     1


6.
Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи).
     1


7.
Практична робота 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним.
     1


8.
Загальний план будови клітини.
Лабораторне дослідження: Будова клітини листка елодеї
     1


9.
Будова рослинної і тваринної клітини
     1


10.
Практична робота 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа
     1


11.
Будова рослинної і тваринної клітини
     1


12.
Основні властивості клітини (ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем).
     1


13.
Основні положення клітинної теорії
     1


14.
Урок – узагальнення з теми «Вступ. Клітина»
     1



Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності  ( 9 годин)



  15.
Бактерії – найменші одноклітинні організми. Середовища існування, процеси життєдіяльності, особливості будови бактерій.
     1


  16.
Роль бактерій у природі та житті людини.
     1


  17.

Одноклітинні організми (на прикладі хламідомонади,  евглени). Середовища існування цих організмів, їхні процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини.
     1


  18.
Одноклітинні організми ( на прикладі амеби та  інфузорії). Середовища існування цих одноклітинних організмів, їхні процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини
Лабораторне дослідження:Спостереження інфузорій
     1


  19.
Паразитичні одноклітинні організми.
     1


  20.
Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності (губки).
     1


  21.
Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності (ульва).
     1


  22.
 Захист міні - проектів
     1


  23.
Контрольна робота №1
     1



Тема 3. Рослини (20 годин + 1 година резервного часу)



24.
Рослина – живий організм
     1


25.
Будова рослини. Тканини рослин.
     1


26.
Органи рослин
     1


27.
Корінь: будова, основні функції
     1


28.
Корінь: будова, основні функції.
Лабораторне дослідження:Будова кореня
     1


29.
Різноманітність і видозміни коренів
     1


30.
Пагін: будова, основні функції.
Лабораторне дослідження:Будова пагона
     1


31.
Пагін: будова, основні функції
Лабораторне дослідження:Будова бруньки
     1



32.
Різноманітність і видозміни  пагонів.
Лабораторне дослідження:Будова цибулини
     1


33.
Пагін: будова, основні функції.
     1


34.
Пагін: будова, основні функції.
     1


35.
Фотосинтез як характерна особливість рослин, живлення, дихання, рухи рослин.
     1


36.
Урок – узагальнення з теми «Вегетативні органи рослин»
     1


37.
Розмноження рослин: статеве та нестатеве.
     1


38.
Вегетативне розмноження рослин.
     1


39.
 Квітка
Лабораторне дослідження:Будова квітки
     1


40.
Суцвіття
     1


41.
Запилення
     1


42.
Запліднення. Насінина.
Лабораторне дослідження:Будова насінини
     1


43.

Плід, способи поширення плодів.
Лабораторне дослідження:Будова плода
     1


44.
Урок – узагальнення з теми «Генеративні органи рослини»
     1



Тема 4. Різноманітність рослин (12 годин + 3 години резервного часу)
    


45
Способи класифікації рослин (за середовищем існування, будовою, розмноженням, тощо).
1


46.
Водорості (зелені)
Лабораторне дослідження:Будова зелених нитчастих водоростей
     1


47.
Водорості (бурі, червоні)
     1


48.
Мохи.
Лабораторне дослідження:Будова моху
     1


49.
Хвощі, плауни
     1


50.
Папороті
Лабораторне дослідження:Будова папороті
     1


51.
Голонасінні
Лабораторне дослідження: будови пагонів і шишок хвойних рослин
     1


52.
Покритонасінні (Квіткові)
     1


53.
Практична робота 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.
     1


54.
Екологічні групи рослин.
     1


55.
Практична робота 4. Вибір  видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах
     1


56.
Життєві форми рослин.
     1


57.
Рослинні угруповання
     1


58.
Значення рослин для існування життя на планеті Земля.
     1


59.
Значення рослин для людини.
     1


60.
Контрольна робота №2
     1



Тема 5. Гриби (8 годин)



   61.
Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. Розмноження та поширення грибів.
     1


62.

Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби
Лабораторне дослідження:Будова шапинкових грибів
     1


63.
Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби.
Практична робота 5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів   своєї місцевості.
     1


64.
Групи грибів: сапротрофні - цвілеві гриби, дріжджі.
     1


65.
Групи грибів: паразитичні (на прикладі трутовиків і збудників мікозів людини).
     1


66.
Групи грибів: лишайники
     1


67.
Значення грибів у природі та житті людини
     1


68.
Урок – узагальнення з теми «Гриби»
     1


  69.
Будова і життєдіяльність організмів
     1


Немає коментарів:

Дописати коментар