9 клас (2 год. на тиждень)
№
|
Тема
уроку
|
Кількість
годин
|
Дата
|
|
Вступ (2год)
|
||||
1
|
Біологія як
наука. Предмет біології. Основні галузі біології та її місце серед інших
наук.
|
1
|
||
2
|
Рівні організації
біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень
|
1
|
||
Тема
1.Хімічний склад клітини (8 год)
|
||||
3
|
Вода та її
основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки.
|
1
|
||
4
|
Органічні молекули. Поняття про біологічні
макромолекули – біополімери. Вуглеводи та ліпіди.
|
1
|
||
5
|
Поняття про біологічні макромолекули –
біополімери. Білки, їхня структурна організація та основні функції.
|
1
|
||
6
|
Ферменти, їхня роль у клітині.
Лабораторні
дослідження:
Властивостей ферментів.
|
1
|
||
7-8
|
Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових
кислот як носія спадкової інформації.
АТФ.
|
2
|
||
9
|
Практичні
роботи
№ 1.
Розв’язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот
|
1
|
||
10
|
Узагальнення
знань з теми «Вступ. Хімічний склад клітини»
|
1
|
||
Тема 2. Структура клітини (6 год)
|
||||
11
|
Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії.
|
1
|
||
12-13
|
Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана, цитоплазма та основні
клітинні органели.
|
2
|
||
14
|
Ядро, його
структурна організація та функції
|
1
|
||
15-16
|
Типи клітин та
їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина,
рослинна та тваринна клітина
Лабораторні роботи
1. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин.
|
2
|
||
Тема 3. Принципи функціонування
клітини (5 год)
|
||||
17
|
Обмін речовин та енергії.
Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах.
|
1
|
||
18
|
Клітинне дихання. Біохімічні механізми дихання.
|
1
|
||
19
|
Фотосинтез: світлова та темнова фаза.
|
1
|
||
20
|
Хемосинтез. Базові
принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах
|
1
|
||
21
|
Контрольна робота з теми «Структура
клітини. Принципи функціонування клітини»
|
1
|
||
Тема
4. Збереження та реалізація спадкової інформації (10 год)
|
||||
22
|
Гени та геноми.
|
1
|
||
23
|
Основні типи РНК. Транскрипція.
|
1
|
||
24
|
Генетичний код. Біосинтез білка.
|
1
|
||
25
|
Подвоєння ДНК; репарація пошкоджень ДНК.
|
1
|
||
26
|
Практичні роботи
1. Розв’язування
елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції
|
1
|
||
27
|
Поділ клітин:
клітинний цикл, мітоз.
Лабораторні
дослідження:
фаз мітозу (на прикладі клітин кореня
цибулі).
|
1
|
||
28
|
Мейоз.
Рекомбінація ДНК.
|
1
|
||
29
|
Статеві клітини
та запліднення.
|
1
|
||
30
|
Етапи
індивідуального розвитку.
|
1
|
||
31
|
Узагальнення знань з теми «Збереження
та реалізація спадкової інформації»
|
1
|
||
Закономірності
успадкування ознак (11 год)
|
||||
32
|
Класичні методи
генетичних досліджень.
|
1
|
||
33
|
Генотип та фенотип. Алелі.
|
1
|
||
34
|
Закони Менделя.
|
1
|
||
35
|
Закони Менделя.
|
1
|
||
36
|
Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю.
|
1
|
||
37
|
Практичні роботи
2. Складання схем
схрещування.
|
1
|
||
38
|
Форми мінливості.
Лабораторні дослідження
мінливості в рослин і
тварин.
|
1
|
||
39
|
Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій.
|
1
|
||
40
|
Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування.
|
1
|
||
41
|
Проект
Складання
власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня)
/ родовід родини видатних людей (за вибором учня)
|
1
|
||
42
|
Узагальнення знань з теми «Закономірності
успадкування ознак»
|
1
|
||
Еволюція
органічного світу (7 год)
|
||||
43
|
Популяції живих організмів та їх основні характеристики.
|
1
|
||
44
|
Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін. Механізми видоутворення.
|
1
|
||
45
|
Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна.
|
1
|
||
46
|
Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії
еволюції.
|
1
|
||
47
|
Еволюція людини. Етапи еволюції людини.
|
1
|
||
48
|
Світоглядні та
наукові погляди на походження та історичний розвиток життя
|
1
|
||
49
|
Узагальнення знань з теми « Еволюція органічного світу»
|
1
|
||
Тема
7. Біорізноманіття (3 год)
|
||||
50
|
Основи еволюційної філогенії та систематики.
|
1
|
||
51
|
Основні групи
організмів: бактерії, археї, еукаріоти. Огляд основних еукаріотичних таксонів
|
1
|
||
52
|
Неклітинні форми
життя: віруси.
|
1
|
||
Тема
8. Надорганізмові біологічні системи (7 год)
|
||||
53
|
Екосистема.
Різноманітність екосистем
|
1
|
||
54
|
Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах.
|
1
|
||
55
|
Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори.
|
1
|
||
56
|
Стабільність екосистем та причини її порушення.
|
1
|
||
57
|
Біосфера як цілісна система.
Захист і
збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища.
|
1
|
||
58
|
Проект (дослідницький)
Виявлення рівня
антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості
|
1
|
||
59
|
Узагальнення знань з теми «Надорганізмові
біологічні системи»
|
1
|
||
Тема
9. Біологія як основа біотехнології та медицини ( 6 год)
|
||||
60
|
Поняття про
селекцію. Введення в культуру рослин.
Методи селекції рослин.
|
1
|
||
61
|
Одомашнення
тварин. Методи селекції тварин.
|
1
|
||
62
|
Огляд традиційних
біотехнологій. Основи генетичної та клітинної інженерії.
|
1
|
||
63
|
Роль генетичної
інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині.
|
1
|
||
64
|
Генетично модифіковані
організми
|
1
|
||
65
|
Контрольна робота
|
1
|
||
Узагальнення
|
||||
66
|
Основні загальні
властивості живих систем
|
1
|
||
67-
|
Повторення
|
|||
Немає коментарів:
Дописати коментар