«Природа оточує нас загадками, і спроби їх розвязання належать до найбільших радощів життя» У.Рамзай

Календарне планування 8 клас



уро
ку
Тема уроку
Кількість годин



Вступ (2 години)



  1
Біосоціальна природа людини.
Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини.
1


  2
Значення знань про людину для збереження її здоров’я.
1



 Тема 1. Організм людини як біологічна система (6 годин)



3
Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини.
1


4
Тканини. Лабораторне дослідження:
ознайомлення з препаратами  тканин людини.
1


5
Органи. Фізіологічні системи.
1


6
Поняття про механізми регуляції.
Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.
1


7
Гуморальна регуляція. Поняття про гормони.
Імунна регуляція.
1


8
Урок - узагальнення з теми «Вступ. Організм людини як біологічна система»
1



 Тема 2. Опора та  рух  (7 годин)



9
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі.
1


10
Огляд будови скелета. З’єднання кісток.
1


11
Функції та будова скелетних м’язів.
Лабораторні дослідження
 мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин;
1


12
Основні групи скелетних м’язів.
1


13
Робота м’язів. Втома м’язів. Розвиток опорно-рухової системи людини з віком.
1


14
Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи. Профілактика порушень опорно-рухової системи.
1


15
Урок - узагальнення з теми «Опора та рух»
1



Тема 3. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини  (3 години)



16
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого. Харчування й обмін речовин.
1


17
Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів
1


18
Харчові та енергетичні потреби людини.
1



Тема 4.Травлення (5 годин)



19
Значення травлення. Система органів травлення.
1


20
Система органів травлення. Лабораторні дослідження
зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями)
1


21
Система органів травлення. Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування.
1


22
Система органів травлення.
Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування.
1


23
Регуляція травлення. Харчові розлади та запобігання ним.
1



Тема 5. Дихання  (5 годин)



24
Значення дихання. Система органів дихання.
1


25
Газообмін у легенях і тканинах
1


26
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.
1


27
Профілактика захворювань дихальної системи
1


28
Контрольна робота з теми «Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини. Травлення. Дихання»
1



Тема 6. Транспорт речовин ( 8 годин)



29
Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Лімфа. Кров,  її склад та функції.
Лабораторна робота №1  «Мікроскопічна будова крові людини»
1


30
Кров, її склад та функції. Групи крові та переливання крові.
1


31
Кров, її склад та функції. Зсідання крові.
1


32
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет.
1


33
Імунізація.
Алергія. СНІД.
1


34
Система кровообігу. Серце: будова та функції. Робота серця
1


35
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Лабораторні дослідження:
вимірювання частоти серцевих скорочень
1


36
Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.
1



Тема 7. Виділення. Терморегуляція (5 годин)



37
Виділення – важливий етап обміну речовин. Будова і функції сечовидільної системи
1


38
Захворювання нирок та їх профілактика.
1


39
Значення і будова шкіри. Терморегуляція.
Лабораторна робота №2 Вивчення будови шкіри у зв’язку з її функціями
1


40
Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі.
Захворювання шкіри та їх профілактика.
1


41
Урок - узагальнення з теми « Транспорт речовин. Виділення. Терморегуляція»
1



Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система. (5 годин)



42
Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини.
1


43
Спинний мозок. Лабораторні дослідження: Вивчення будови спинного мозку людини
1


44
Головний мозок. Лабораторні дослідження Вивчення головного мозку людини
1


45
Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система
1


46
Профілактика захворювань нервової системи
1



Тема 9. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи (8 годин)



47
Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.
1


48
Зорова сенсорна система. Око. Лабораторні дослідження: визначення акомодації ока
1


49
Зорова сенсорна система. Гігієна зору Лабораторні дослідження: виявлення сліпої плями на сітківці ока;
1


50
Слухова сенсорна система. Вухо. Лабораторні дослідження: вимірювання порога слухової чутливості;
1


51
Гігієна слуху
1


52
Сенсорні системи смаку, нюху.
1


53
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю.
1


54
Контрольна робота  з теми «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система. Сенсорні системи»
1



Тема 10. Вища нервова діяльність (6 годин)



55
Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи.
1


56
Безумовні рефлекси. Інстинкти. Лабораторне дослідження: визначення реакції зіниць на світло; 
1


57
Умовні рефлекси. Мова.
1


58
Навчання та пам’ять. Лабораторне дослідження:
дослідження різних видів пам’яті.
1


59
Мислення та свідомість
1


60
Сон. Біоритми
1



Тема 11. Ендокринна система (4 години)



61
Ендокринна система.
1


62
Залози внутрішньої та змішаної секреції.
1


63
Профілактика захворювань ендокринної системи. Взаємодія регуляторних систем
1


64
Узагальнення знань з теми «Вища нервова діяльність.
Ендокринна система»
1



Тема 12. Розмноження та розвиток людини (4 години)



65
Будова і функції репродуктивної системи.
1


66
Статеві клітини. Менструальний цикл.
1


67
Запліднення. Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента та її функції.
1


68
Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров’я.
1


69
Узагальнення. Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму.
1




Немає коментарів:

Дописати коментар