№
уро
ку
|
Тема
уроку
|
Кількість
годин
|
|
|
|
Вступ (2 години)
|
|
|
|
1
|
Біосоціальна
природа людини.
Науки,
що вивчають людину. Методи дослідження організму людини.
|
1
|
|
|
2
|
Значення знань про людину для збереження її
здоров’я.
|
1
|
|
|
|
Тема 1. Організм людини як біологічна
система (6 годин)
|
|
|
|
3
|
Організм людини як біологічна система.
Різноманітність клітин організму людини.
|
1
|
|
|
4
|
Тканини. Лабораторне дослідження:
ознайомлення
з препаратами тканин людини.
|
1
|
|
|
5
|
Органи.
Фізіологічні системи.
|
1
|
|
|
6
|
Поняття
про механізми регуляції.
Нервова регуляція. Нейрон.
Рефлекс. Рефлекторна дуга.
|
1
|
|
|
7
|
Гуморальна регуляція. Поняття про
гормони.
Імунна регуляція.
|
1
|
|
|
8
|
Урок - узагальнення з теми «Вступ. Організм
людини як біологічна система»
|
1
|
|
|
|
Тема 2. Опора та рух
(7 годин)
|
|
|
|
9
|
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції.
Кістки, хрящі.
|
1
|
|
|
10
|
Огляд
будови скелета. З’єднання кісток.
|
1
|
|
|
11
|
Функції та будова скелетних м’язів.
Лабораторні дослідження
мікроскопічної будови кісткової, хрящової та
м’язової тканин;
|
1
|
|
|
12
|
Основні групи скелетних м’язів.
|
1
|
|
|
13
|
Робота м’язів. Втома м’язів. Розвиток
опорно-рухової системи людини з віком.
|
1
|
|
|
14
|
Надання першої допомоги при
ушкодженнях опорно-рухової системи. Профілактика порушень опорно-рухової
системи.
|
1
|
|
|
15
|
Урок - узагальнення з теми «Опора та рух»
|
1
|
|
|
|
Тема
3. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини (3 години)
|
|
|
|
16
|
Обмін речовин та перетворення енергії в
організмі людини – основна властивість живого. Харчування й обмін речовин.
|
1
|
|
|
17
|
Їжа та її компоненти. Склад харчових
продуктів. Значення компонентів харчових продуктів
|
1
|
|
|
18
|
Харчові та енергетичні потреби людини.
|
1
|
|
|
|
Тема
4.Травлення (5 годин)
|
|
|
|
19
|
Значення
травлення. Система органів травлення.
|
1
|
|
|
20
|
Система органів травлення. Лабораторні дослідження
зовнішньої будови зубів (за
муляжами, моделями)
|
1
|
|
|
21
|
Система
органів травлення. Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування.
|
1
|
|
|
22
|
Система
органів травлення.
Процес травлення: ковтання,
перистальтика, всмоктування.
|
1
|
|
|
23
|
Регуляція травлення. Харчові розлади та
запобігання ним.
|
1
|
|
|
|
Тема 5. Дихання (5 годин)
|
|
|
|
24
|
Значення дихання. Система органів дихання.
|
1
|
|
|
25
|
Газообмін у легенях і тканинах
|
1
|
|
|
26
|
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція
дихальних рухів.
|
1
|
|
|
27
|
Профілактика захворювань дихальної системи
|
1
|
|
|
28
|
Контрольна
робота з теми «Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини.
Травлення. Дихання»
|
1
|
|
|
|
Тема 6. Транспорт речовин (
8 годин)
|
|
|
|
29
|
Внутрішнє середовище організму. Поняття про
гомеостаз. Лімфа. Кров, її склад та
функції.
Лабораторна
робота №1 «Мікроскопічна будова крові
людини»
|
1
|
|
|
30
|
Кров, її склад та функції. Групи крові та
переливання крові.
|
1
|
|
|
31
|
Кров, її склад та функції. Зсідання крові.
|
1
|
|
|
32
|
Імунна система.
Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет.
|
1
|
|
|
33
|
Імунізація.
Алергія. СНІД.
|
1
|
|
|
34
|
Система кровообігу. Серце: будова та
функції. Робота серця
|
1
|
|
|
35
|
Будова та функції кровоносних судин. Рух
крові. Лабораторні дослідження:
вимірювання частоти серцевих
скорочень
|
1
|
|
|
36
|
Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх
профілактика.
|
1
|
|
|
|
Тема
7. Виділення. Терморегуляція (5 годин)
|
|
|
|
37
|
Виділення – важливий етап обміну речовин.
Будова і функції сечовидільної системи
|
1
|
|
|
38
|
Захворювання нирок та їх профілактика.
|
1
|
|
|
39
|
Значення і будова шкіри. Терморегуляція.
Лабораторна
робота №2 Вивчення будови шкіри у зв’язку з її функціями
|
1
|
|
|
40
|
Перша допомога при термічних
пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі.
Захворювання
шкіри та їх профілактика.
|
1
|
|
|
41
|
Урок - узагальнення з теми « Транспорт речовин.
Виділення. Терморегуляція»
|
1
|
|
|
|
Тема
8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система. (5
годин)
|
|
|
|
42
|
Будова нервової системи. Центральна і
периферична нервова система людини.
|
1
|
|
|
43
|
Спинний мозок. Лабораторні
дослідження: Вивчення будови спинного мозку людини
|
1
|
|
|
44
|
Головний мозок. Лабораторні
дослідження Вивчення головного мозку людини
|
1
|
|
|
45
|
Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна
нервова система
|
1
|
|
|
46
|
Профілактика захворювань нервової системи
|
1
|
|
|
|
Тема
9. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи (8
годин)
|
|
|
|
47
|
Загальна характеристика сенсорних систем,
їхня будова.
|
1
|
|
|
48
|
Зорова сенсорна система. Око. Лабораторні дослідження: визначення акомодації ока
|
1
|
|
|
49
|
Зорова сенсорна система. Гігієна зору Лабораторні дослідження: виявлення сліпої плями на сітківці ока;
|
1
|
|
|
50
|
Слухова сенсорна
система. Вухо. Лабораторні дослідження: вимірювання
порога слухової чутливості;
|
1
|
|
|
51
|
Гігієна слуху
|
1
|
|
|
52
|
Сенсорні системи смаку, нюху.
|
1
|
|
|
53
|
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику,
температури, болю.
|
1
|
|
|
54
|
Контрольна робота з теми «Зв’язок організму людини
із зовнішнім середовищем. Нервова система. Сенсорні системи»
|
1
|
|
|
|
Тема 10. Вища нервова
діяльність (6 годин)
|
|
|
|
55
|
Поняття про вищу нервову діяльність та її основні
типи.
|
1
|
|
|
56
|
Безумовні рефлекси. Інстинкти. Лабораторне дослідження: визначення реакції зіниць на світло;
|
1
|
|
|
57
|
Умовні рефлекси. Мова.
|
1
|
|
|
58
|
Навчання та пам’ять. Лабораторне
дослідження:
дослідження різних видів
пам’яті.
|
1
|
|
|
59
|
Мислення та свідомість
|
1
|
|
|
60
|
Сон. Біоритми
|
1
|
|
|
|
Тема 11. Ендокринна система
(4 години)
|
|
|
|
61
|
Ендокринна система.
|
1
|
|
|
62
|
Залози внутрішньої та змішаної секреції.
|
1
|
|
|
63
|
Профілактика
захворювань ендокринної системи. Взаємодія регуляторних систем
|
1
|
|
|
64
|
Узагальнення знань з теми
«Вища нервова діяльність.
Ендокринна система»
|
1
|
|
|
|
Тема 12. Розмноження та
розвиток людини (4 години)
|
|
|
|
65
|
Будова і функції репродуктивної системи.
|
1
|
|
|
66
|
Статеві клітини. Менструальний цикл.
|
1
|
|
|
67
|
Запліднення. Вагітність. Ембріональний
період розвитку людини. Плацента та її функції.
|
1
|
|
|
68
|
Постембріональний розвиток людини.
Репродуктивне здоров’я.
|
1
|
|
|
69
|
Узагальнення. Цілісність організму людини.
Взаємодія регуляторних систем організму.
|
1
|
|
|
Сайт вчителя біології КЗ "Зміївський ліцей № 2" Безручкової Світлани Вікторівни
«Природа оточує нас загадками, і спроби їх розвязання належать до найбільших радощів життя» У.Рамзай
Календарне планування 8 клас
Підписатися на:
Дописи (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар