(70
години - 2 години на тиждень, із них 6
годин — резервних)
№
уроку
|
Тема уроку
|
Кількість годин
|
||
Вступ (4 години)
|
||||
1
|
Основні
відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення тварин
|
1
|
||
2
|
Будова тварин: клітини
|
1
|
||
3
|
Будова тварин: тканини
|
1
|
||
4
|
Будова тварин: органи та системи органів
|
1
|
||
Тема
1. Різноманітність тварин (26
годин + 2 години резервного часу)
|
||||
5
|
Способи класифікації тварин (за середовищем
існування, способом пересування, способом життя тощо).
|
1
|
||
6
|
Кишковопорожнинні
|
1
|
||
7
|
Різноманітність кишковопорожнинних
|
1
|
||
8
|
Кільчасті черви.
Лабораторне дослідження
:
зовнішньої
будови та руху
кільчастих червив (на прикладі дощового черв’яка або трубочника).
|
1
|
||
9
|
Різноманітність кільчастих червів
|
1
|
||
10
|
Членистоногі: Ракоподібні
|
1
|
||
11
|
Різноманітність ракоподібних
|
1
|
||
12
|
Членистоногі: Павукоподібні. Різноманітність
павукоподібних
|
1
|
||
13
|
Членистоногі: Комахи
|
1
|
||
14
|
Різноманітність комах
|
1
|
||
15
|
Практична робота № 1.
Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах
|
1
|
||
16
|
Молюски. Різноманітність молюсків.
Лабораторне дослідження:
будова мушлі молюсків
|
1
|
||
17
|
Різноманітність молюсків
|
1
|
||
18
|
Паразитичні безхребетні тварини
|
1
|
||
19
|
Урок-узагальнення з теми «Кишковопорожнинні. Кільчасті
черви. Членистоногі. Молюски»
|
1
|
||
20
|
Риби. Різноманітність риб
|
1
|
||
21
|
Риби. Різноманітність риб
|
1
|
||
22
|
Амфібії
|
1
|
||
23
|
Різноманітність амфібій
|
1
|
||
24
|
Рептилії. Різноманітність рептилій
|
1
|
||
25
|
Птахи. Лабораторне
дослідження: будови яйця птахів
|
1
|
||
26
|
Птахи. Різноманітність птахів
|
1
|
||
27
|
Різноманітність птахів. Практична робота №2. Виявлення
прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних
груп птахів.
|
1
|
||
28
|
Ссавці
|
1
|
||
29
|
Ссавці. Різноманітність ссавців
|
1
|
||
30
|
Різноманітність ссавців
|
1
|
||
31
|
Практична робота № 3. Визначення особливостей
зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов
існування.
|
1
|
||
32
|
Контрольна робота з
теми «Риби. Амфібії. Рептилії. Птахи. Ссавці»
|
1
|
||
Тема
2. Процеси життєдіяльності
тварин (16 годин + 2 години)
|
||||
33
|
Живлення і травлення. Особливості обміну
речовин гетеротрофного організму. Різноманітність травних систем
|
1
|
||
34
|
Дихання та
газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність. Значення процесів
дихання.
|
1
|
||
35
|
Транспорт речовин
у тварин. Незамкнена
та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції.
|
1
|
||
36
|
Практична робота №4. Порівняння будови кровоносної
системи хребетних тварин
|
1
|
||
37
|
Виділення, його значення для організму.
Органи виділення тварин
|
1
|
||
38
|
Опора і рух. Види скелета. Значення
опорно-рухової системи
|
1
|
||
39
|
Практична робота №5. Порівняння будови скелетів
хребетних тварин
|
1
|
||
40
|
Два типи симетрії як відображення способу
життя. Способи пересування тварин
|
1
|
||
41
|
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та
функції. Лабораторне дослідження:
особливостей покривів тіла тварин
|
1
|
||
42
|
Урок-узагальнення з теми «Процеси життєдіяльності
тварин»
|
1
|
||
43
|
Органи чуття, їх значення
|
1
|
||
44
|
Нервова система, її значення і розвиток у
різних тварин
|
1
|
||
45
|
Практична робота №6. Порівняння будови головного мозку
хребетних тварин
|
1
|
||
46
|
Розмноження та його значення. Форми
розмноження тварин
|
1
|
||
47
|
Статеві клітини та запліднення
|
1
|
||
48
|
Розвиток тварин (з перетворенням і без
перетворення)
|
1
|
||
49
|
Періоди та тривалість життя тварин. Лабораторне дослідження: віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і
кісткових риб).
|
1
|
||
50
|
Контрольна робота з теми «Процеси життєдіяльності тварин»
|
1
|
||
Тема
3. Поведінка тварин (9 годин)
|
||||
51
|
Поведінка тварин та методи її вивчення
|
1
|
||
52
|
Вроджена і набута поведінка
|
1
|
||
53
|
Способи
орієнтування тварин. Хомінг. Міграція тварин
|
1
|
||
54
|
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна,
репродуктивна
|
1
|
||
55
|
Форми поведінки
тварин: територіальна поведінка тварин. Лабораторні дослідження:
спостереження
за поведінкою тварин
|
1
|
||
56
|
Форми поведінки тварин: соціальна поведінка.
Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія в групі. Комунікація
тварин
|
1
|
||
57
|
Практична робота №7. Визначення форм поведінки тварин
|
1
|
||
58
|
Елементарна розумова діяльність. Використання
тваринами знарядь праці. Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне
значення
|
1
|
||
59
|
Урок-узагальнення з теми «Поведінка тварин»
|
1
|
||
Тема
4. Організми і середовище
існування (6 годин+2 години резервного часу)
|
||||
60
|
Поняття про екосистему та чинники середовища
|
1
|
||
61
|
Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік
енергії в екосистемі.
|
1
|
||
62
|
Співіснування організмів в угрупованнях
|
1
|
||
63
|
Екскурсії
Пристосованість рослин і тварин до сумісного
життя в природному угрупованні
|
1
|
||
64
|
Вплив людини та її діяльності на екосистеми.
Екологічна етика
|
1
|
||
65
|
Природоохоронні території
|
1
|
||
66
|
Червона книга України
|
1
|
||
67
|
Урок-узагальнення з теми «Організми і середовище
існування»
|
1
|
||
68
|
Узагальнення. Подібність у будові та проявах
життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин —свідчення єдності живої
природи
|
1
|
||
69
|
Повторення вивченого матеріалу з курсу
«Тварини»
|
Немає коментарів:
Дописати коментар