«Природа оточує нас загадками, і спроби їх розвязання належать до найбільших радощів життя» У.Рамзай

Уроки - екскурсії 6 клас

Тема уроку: Екскурсія  «Вивчення рослинних угруповань»
Мета уроку: вивчити рослинні угруповання (на прикладі будь-якого угруповання  своєї місцевості);  закріпити основні поняття: рослинність, рослинні угруповання, ярусність; показати на прикладі одного з угруповань його структуру; формувати і розвивати поняття про взаємозв’язки різних організмів між собою; розвивати в учнів дослідницькі навички, вміння спостерігати в природі; виховувати бережливе і свідоме ставлення до природи.
Очікувані результати: учні  спостерігають та описують життя рослинних угруповань; називають зв’язки, між організмами в екосистемах; складають порівняльну характеристику рослин в природі;  знають та  дотримуються правил   поведінки   у природі.
Обладнання: блокноти, олівці, фотоапарат тощо
Тип уроку: урок формування та вдосконалення вмінь і навичок
І.Організаційний етап
І. Підготовка до екскурсії.
1. Підготовка вчителя до екскурсії.
Заздалегідь визначити:                     
  • Місце проведення екскурсії;
  • Маршрут та об’єкти спостережень.
2. Ознайомлення учнів із завданнями екскурсії.
ІІ. Загальний інструктаж, усвідомлення учнями алгоритму дій.
1. Ознайомлення учнів з темою, метою та завданнями екскурсії, прогнозування того, що вони зможуть вивчити та спостерігати.
2. Інструктаж з техніки безпеки.
3. Поділ класу на групи й отримання відповідного завдання, яке виконується безпосередньо під час спостереження за природною екосистемою
4. Бесіда або розповідь (коли прибули на об’єкт спостереження) про найважливіші ознаки об’єкта, на які слід звернути особливу увагу.
IІІ. Самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя
Робота  в групах:
(Кожній групі виділяється вчителем ділянка лісу (лугу…..) на якій вони працюють і виконують завдання.)
1. Визначити рослини на певній ділянці, їх кількісне співвідношення (вказати рослини які переважають) .
2.Описати склад ярусів і виявити екологічно рівноцінні рослини як у кожному ярусі, так і в різних ярусах.
3.Ознайомитись з пристосувальними особливостями рослин одного ярусу і різних ярусів.
4.Охарактеризуйте грунти, вологість повітря на певній ділянці, її освітленість.
5.Встановити,  представники  яких царств проживають на цій ділянці.
6. Знайти серед трав’янистих рослин ті рослини, які ви вивчали. Встановити до якої групи  вони належать, як вони пристосувались до співжиття в екосистемі.
7. Складіть список дерев і кущів, які ви побачили. Замалюйте або сфотографуйте форми кущів і дерев
8. Вказати, яких тварин ви зустріли на цій ділянці. Який зв'язок існує між ними і рослинами даної ділянки?
ІV.  Звіт про виконання роботи. Узагальнення  й систематизація результатів роботи. Узагальнююча бесіда.
— Які рослини ви спостерігали на екскурсії?
— На які групи ви б їх поділили, за якою ознакою? (За життєвою формою або за значенням).
— Які системи ви спостерігали на екскурсії?
— Яке значення мають рослини в даних системах
Узагальнення результатів спостереження, формулювання висновку про взаємозв’язки рослин, тварин грибів у даній екосистемі.
V.Підбиття підсумків екскурсії
Самооцінювання учнями своїх знань та практичних умінь.  Вчитель звертає увагу на те, що здобуті на екскурсії знання  учні використають впродовж наступних занять.
1. Підбиття підсумків роботи в групах (самооцінка)
Вибране підкреслити.
А) Чи кожен учасник  групи  прийняв участь у роботі?
                     Так.   Ні.
Б) Чи виконували завдання до кінця?
               Так. Не зовсім. Ні.
В) Чи задоволені своєю роботою?
              Так.  Не зовсім.  Ні.
2. Підбиття підсумків роботи вчителем
А) Яка група  швидко і правильно виконала завдання?
Б) Як працював весь клас?
В) Як працювали окремі учні?

Г) Відзначення найактивніших і найуважніших учнів.

Немає коментарів:

Дописати коментар