№ |
Тема уроку |
Кіль. годин |
Дата |
|
|
Вступ (3 год.) |
|
|
|
1 |
Міждисциплінарні
зв’язки біології та екології. |
1 |
|
|
2 |
Рівні організації біологічних систем та їхній
взаємозв’язок. |
1 |
|
|
3 |
Фундаментальні
властивості живого. Стратегія сталого розвитку природи і суспільства. |
1 |
|
|
|
Тема 1. Біорізноманіття (13
год.) |
|
|
|
4 |
Систематика – наука про
різноманітність організмів. Принципи наукової класифікації організмів. |
1 |
|
|
5 |
Сучасні критерії виду. Лабораторна робота 1. Визначення
таксономічного положення виду в системі органічного світу (вид на вибір учителя). |
1 |
|
|
6 |
Віруси.
Особливості їхньої організації та функціонування. |
1 |
|
|
7 |
Віроїди, пріони.
Особливості їхньої організації та функціонування. |
1 |
|
|
8 |
Гіпотези
походження вірусів. Взаємодія вірусів з клітиною-хазяїном та їхній вплив на
її функціонування. Роль вірусів в еволюції організмів. Використання вірусів у
біологічних методах боротьби зі шкідливими видами. |
1 |
|
|
9 |
Узагальнення знань |
1 |
|
|
10 |
Прокаріотичні
організми: бактерії. Особливості їхньої організації та функціонування. |
1 |
|
|
11 |
Прокаріотичні
організми: археї. Особливості їхньої організації та функціонування. |
1 |
|
|
12 |
Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів. |
1 |
|
|
13-15 |
Біорізноманіття
нашої планети як наслідок еволюції |
3 |
|
|
16 |
Узагальнення знань |
1 |
|
|
|
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії (14 год.) |
|
|
|
17-18 |
Білки, нуклеїнові
кислоти, вуглеводи, ліпіди: огляд будови й біологічної ролі. |
2 |
|
|
19 |
Обмін речовин та
енергії – основа функціонування біологічних систем. |
1 |
|
|
20 |
Особливості
обміну речовин в автотрофних та гетеротрофних організмів |
1 |
|
|
21 |
Енергетичне
забезпечення процесів метаболізму. Способи отримання енергії в різних груп
автотрофних та гетеротрофних організмів. Роль процесів дихання в забезпеченні
організмів енергією. |
1 |
|
|
22 |
Структури клітин, які
забезпечують процеси метаболізму. |
1 |
|
|
23 |
Роль ферментів у
забезпеченні процесів метаболізму клітини та цілісного організму. |
1 |
|
|
24 |
Вітаміни, їх роль в
обміні речовин. |
1 |
|
|
25 |
Порушення обміну
речовин (метаболізму), пов’язані з нестачею чи надлишком надходження певних
хімічних елементів, речовин. Значення якості питної води для збереження
здоров’я людини. |
1 |
|
|
26 |
Практичні роботи 1. Складання схем обміну
вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини. |
1 |
|
|
27 |
Раціональне
харчування – основа нормального обміну речовин. |
1 |
|
|
28 |
Негативний вплив
на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних сполук в організмі
людини. |
1 |
|
|
29 |
Нейрогуморальна
регуляція процесів метаболізму. |
1 |
|
|
30 |
Контрольна
робота №1 |
1 |
|
|
|
Тема 3. Спадковість і мінливість ( 23 год.) |
|
|
|
31 |
Основні поняття
генетики |
1 |
|
|
32-33 |
Закономірності
спадковості |
2 |
|
|
34-36 |
Гібридологічний
аналіз: основні типи схрещувань та їхні наслідки. |
3 |
|
|
37 |
Практичні
роботи 2. Розв’язування
типових генетичних задач. |
1 |
|
|
38 |
Сучасні
молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини. |
1 |
|
|
39 |
Організація
спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація. Гени
структурні та регуляторні. Регуляція активності генів в еукаріотичній
клітині. |
1 |
|
|
40 |
Каріотип людини та його
особливості. Хромосомний аналіз як метод виявлення порушень у структурі
каріотипу. |
1 |
|
|
41 |
Сучасний стан
досліджень геному людини. Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини. Позахромосомна
(цитоплазматична) спадковість у людини. |
1 |
|
|
42 |
Позахромосомна
(цитоплазматична) спадковість у людини. |
1 |
|
|
43 |
Узагальнення знань |
1 |
|
|
44 |
Закономірності
мінливості (спадкової, неспадкової) людини. |
1 |
|
|
45 |
Лабораторні роботи |
1 |
|
|
46 |
Мутації та їхні
властивості. Поняття про спонтанні мутації. |
1 |
|
|
47 |
Біологічні
антимутаційні механізми. Захист геному людини від шкідливих мутагенних
впливів. |
1 |
|
|
48 |
Генетичний
моніторинг в людських спільнотах. |
1 |
|
|
49 |
Особливості генофонду
людських спільнот та чинники, які впливають на їх формування. Закономірності
розподілу алелів в популяціях. |
1 |
|
|
50 |
Сучасні завдання
медичної генетики. Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі
спадковою схильністю, їхні причини. |
1 |
|
|
51 |
Методи
діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. Медико-генетичне
консультування та його організація. |
1 |
|
|
52 |
Захист
проекту: створення буклету, постеру, презентації, бук-трейлеру, скрайбу тощо орієнтовні
теми: Генетичний моніторинг в людських
спільнотах. Скринінг-програми для
новонароджених. Генотерапія та її
перспективи. |
1 |
|
|
53 |
Контрольна
робота №2 |
1 |
|
|
|
Тема 4. Репродукція та розвиток (12 год.) |
|
|
|
54 |
Репродукція як механізм
забезпечення безперервності існування видів. |
1 |
|
|
55 |
Особливості
процесів регенерації організму людини. |
1 |
|
|
56 |
Трансплантація тканин
та органів у людини, її перспективи.
Правила біологічної етики. |
1 |
|
|
57 |
Ріст та розвиток
клітин та фактори, які на нього впливають. |
1 |
|
|
58 |
Старіння та
смерть клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки. |
1 |
|
|
59 |
Поняття про
онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкологічних
захворювань |
1 |
|
|
60 |
Статеві клітини. Особливості гаметогенезу у людини. Лабораторні роботи 3.
Вивчення будови статевих клітин людини. |
1 |
|
|
61 |
Суть та
біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів запліднення у
людини. Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю |
1 |
|
|
62 |
Репродуктивне
здоров’я. Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини. Біологічні і соціальні
аспекти регуляції розмноження у людини |
1 |
|
|
63 |
Ембріогенез людини.
Взаємодія частин зародка, що розвивається (явище ембріональної індукції). Лабораторні роботи 4. Вивчення етапів ембріогенезу. |
1 |
|
|
64 |
Чинники, здатні
справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини. |
1 |
|
|
65 |
Узагальнення знань |
1 |
|
|
66 |
Повторення |
|
|
|
Сайт вчителя біології КЗ "Зміївський ліцей № 2" Безручкової Світлани Вікторівни
«Природа оточує нас загадками, і спроби їх розвязання належать до найбільших радощів життя» У.Рамзай
Календарне планування 10 клас
Біологія і екологія
(2 години на тиждень)
(рівень стандарту)
Підписатися на:
Дописи (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар